شناسهٔ خبر: 113740 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان اعلام کرد:

رفع افتادگی هزار کیلومتر از شانه راههای استان اردبیل

بهسازی راه روستایی چهارباغ معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:هزار کیلومتر از افتادگی شانه راه در محورهای مواصلاتی استان اردبیل در ۴ ماهه گذشته اصلاح و رفع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،آیدین هاشمی در بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان انگوت گفت: در جهت هموارسازی راهها ۴ هزار کیلومتر از حریم راههای استان تسطیح شده است.

وی گفت: در مدت یاد شده راهداران پرتلاش استان در دماغه ها و نقاط پربرخورد بیش از ۳ هزار عدد استوانه ایمنی نصب کرده اند.

هاشمی در جهت ارتقای ایمنی راهها، ازخط کشی ۷۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در ۴ ماهه گذشته خبرداد وتصریح کرد: در مدت یاد شده بیش از صدهزار متر از شیب شیروانی راهها توسط راهداران اصلاح شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در جهت دید بهتر رانندگان درجاده و جلوگیری از حوادث تهیه و نصب هزارو ۵۰۰ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی را در جاده های استان اردبیل یادآور شدو اظهار کرد:۶ هزار عدد تابلوهای الزامی راهها و هزار و ۸۰۰ عدد بازتاب ایمنی در جاده های استان نصب شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده راهداران بیش از ۷۰۰ عدد سرعتکاه پلاستیکی،مجازی و آسفالتی را ایجاد و نصب کرده اند خاطرنشان شد:۱۷۰ عدد از رمپ های ورودی و خروجی در محورهای مواصلاتی ایمن سازی شده است.

وی رنگ آمیزی ۷۲ عدد از پایه روشنایی و چراغ چشمک زن،رنگ آمیزی ۲ هزار عدد از پایه تابلو وعلائم،انسداد ۹۶ عدد از راههای دسترسی غیرمجاز،شستشوی ۶۰ هزار عدد از علائم،تعمیر ۲هزار عدد از شاخه گاردریل ونصب ۶۰۰ عدد حفاظ در پرتگاهها و آبروها را از دیگر اقدامات راهداران در ۴ ماهه گذشته برشمرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:راهداران بصورت مستمر ۱۸۰ کیلومتر ازسیستم روشنایی موجود درراهها و ۱۴ دستگاه تونل استان را نگهداری می کنند.